söndag 3 januari 2010

weekend market

Hej!
Igår var vi på en helgmarknad. Jag köpte tre tröjor för ca: 20-30 kr styck. En väckarklocka som skiftar färg, den kostade 100Baht (100 Baht = ca: 20kr). Sen köpte jag även en cd skiva för 50 baht och ett par badbyxor för 200 baht.
På marknaden blir det riktigt varmt så vi tog en drink på vårt favoritställe. På bilden blandar han mammas och min samtidigt.

Här åt vi. Jag gillar riktig thai mat för det är så gott. Mamma, pappa och jag åt och drack för tillsammans ca: 35kr.


Det finns i och för sig mycket man inte vill äta........




Här köpte jag lite frukt innan vi åkte hem.


4 kommentarer:

  1. Hahaha, jag kan tänka mig att din mamma ville stanna till hos cocktail killen. Grymma drinkar!

    SvaraRadera
  2. Berätta om de frukter du hittade. Jag har köpt flera nu senast och vet inte vad de heter, bara en, Mangosteen.

    SvaraRadera
  3. Jag köpte pomelo. Det är en stor citrus frukt. Den smakar friskt som en grapefrukt fast inte beskt. Faktiskt var det så att man korsade apelsin och pomelo och fick då grapefrukt.

    Mamma hälsar till Silvia: Tror att cocktail killen saknar dig också Silvia./Cathrine

    SvaraRadera
  4. Aha, det är kanske därför jag gillar Pomolo! Jag gillar ju grapefrukt och apelsin.

    SvaraRadera