torsdag 31 december 2009

nyårsfest


Hej och Gott Nytt År!
Vi har firat nyår tillsammans med våra grannar på resorten. Lotte och några andra av grannarna hade ordnat detta.
Här ser ni mig när jag skickar upp en rislampa. Samtidigt som man skickar iväg den ska man önska sig något. Jag fick rislampan av vår granne Björn.



Här smäller jag raketer, det var jätte skoj. Jag fick dom av Harald, en annan av våra grannar på resorten.

Vi åt buffé med friterade räkor, friterade grönsaker, BBQ spett av olika slag, potatis sallad, köttbullar, sallad, vitlöks bröd, och färsk frukt. Det var Pikun som driver poolbaren som hade fixat detta och det var jättegott.


Vi på resorten köpte fyrverkerier för 3500bath. Vi fick mycket fyrverkerier för pengarna. Det var coolt. Den här fina bilden tog mamma.

Sawadee pii mai! Happy New Year!



3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder John! Nu blir katarina glad när jag kan visa henne dina foton!
    Hälsningar från Björn samt hundarna maja och pompe

    SvaraRadera
  2. det är alltid lika spännande och festligt med raketer. Nu tillför rispappers lycktorna en fin stämning tycker jag. Skickade upp en tillsammans med Lennart. Vad jag önskade? En hemlis!

    SvaraRadera
  3. Tack Björn för lyktorna. Det var första gången jag tände en rislykta och det var roligt. Jag berättar inte heller vad jag önskade.

    SvaraRadera