fredag 25 december 2009

julfest

Hej!

Igår hade vi jul fest. Bandet som spelade var inte så bra tycker jag och ljudet var så högt att det var svårt att prata. Efter vi hade ätit började det regna lite och vi flyttade in i restaurangen och där blev det dans.


Dom nya ägarna till resorten bjöd på julfesten och vi var många som deltog, sisådär 70-80 personer tror jag. Det var svensk julmat som skinka, rödbetssallad, janssons frestelse, köttbullar och revbensspjäll. Sen fanns det även thaimat av olika slag.

Det var en eldslukare som var bra. Han jonglerade också med eld.
Senare kom ett gäng killar som uppträdde utklädda till tjejer. Det var väldigt svårt att se att det var killar!


Här är vår norske jultomte. Han gav alla barn julklappar. Jag fick en panda och en rubiks kub (som mamma sabbade). Det var lotteri också men jag vann ingenting. Faktiskt vann ingen från det hus jag bor i......





5 kommentarer:

  1. Hej John
    Menar du att mamma inte klarade Rubriks kub och dessutom sabbade den. Då tycker jag att du ska fordra att hon skaffar dig en ny!
    Undrar om Frasse fick någon skinkmacka, det tror jag att han skulle gilla.
    God Jul och en bamsekram till er alla/Ragna

    SvaraRadera
  2. Ja, John. Saknar du snön så kan vi byta :D
    Tycker Frasse ser väldigt välmående ut.
    Undra om han hoppade över mackan och tog hela skinkan ist? Du får hälsa mamma och pappa och så ska ni ha det bra. //Stefan

    SvaraRadera
  3. Frasse tog faktist Felicias skink macka! Han tyckte nog det var hans. /john

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att jag bor i C-huset så jag vann korgen med kex och annat godis. Undrar om tomten ville charma sina grannar i samma hus.... oj oj nu var jag på väg att försäga mig. Tomten bor ju på Nordpolen!

    SvaraRadera
  5. Ja, det är klart han bor på Nordpolen!

    SvaraRadera