fredag 18 december 2009

orm

Hej!
Idag hade vi strömavbrott. Det är första gången som jag har haft strömavbrott pga att en orm slingrat sig upp på elledningen. Den ormen blev stekt!

En av de vanligaste ormarna i Thailand är kobran. Trots att den är en av de farligaste ormarna i världen så sker det väldigt få dödsfall i Thailand på grund av ormbett. Totalt dör cirka 20 personer varje år i Thailand av ormbett. Nästan samtliga av dessa dödsfall är bland dem som arbetar på gummiplantager där ormar är vanliga. Antalet ormbitna utan dödlig utgång är cirka 10 000 om året.
Ser du en kobra så håll dig bara lugn och sansad och stå still så försvinner den snabbare än du kan blinka. Han/hon är förhoppningsvis räddare för dig än vad du är för honom/henne.

Jag tycker att ormar är söta vad tycker du????? Ormen på bilden är en majsorm som är helt ofarlig.

5 kommentarer:

  1. Hej John
    Jag tycker att ormar är det absolut läskigaste som finns,jag blir nästan paralyserad när jag ser en sådan, det spelar ingen roll att jag vet att den är alldeles ofarlig som t.ex. en mätt och dåsig boaorm.
    Men den ormen du har på bilder är mycket vacker, men då ska den befinna sig på en bild.
    Kram mormor
    Hälsa mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. Det är en majsorm :) dom är fina tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Nä, inte söta. Vackra i färg ibland,ja men allra mest får jag gåshud och ont i magen. Tur att jag sluppit se så många på Phuket. Puh!

    SvaraRadera
  4. Vi har fått se några senaste tiden. Fascinerande.

    SvaraRadera
  5. De är farligaste!

    SvaraRadera