tisdag 12 januari 2010

tempelhundar

Hej!
Idag har vi varit vid ett tempel, och matat hundar. Många hundar var väldigt skabbiga. Det är hemskt att se vissa av hundarna men andra såg glada och fina ut. Det var massa hundar, kanske 30 stycken! Några var blinda, några var bitna och en var dräktig (med valpar). Hundarna åt helst burkmat, men torrfodret åt dom ju också.




Ingen brydde sig om katten. Även katterna tyckte om hundmaten!

Riktiga hund ögon. (En annan hund saknade ett öga)


Den här hunden var väldigt skygg och vågade inte komma fram. Jag la mat som han sedan tog när jag gick iväg.
Jag saknar Frasse!



2 kommentarer:

  1. Jag känner att Frasse sitter och väntar på dig!
    Jag tror det är mycket Hachiko i honom!

    Gå in på youtube och läs den sanna berättelsen om hunden Hachiko, den är verkligen rörande!
    Hälsn Björn C6

    SvaraRadera
  2. Har du sett filmen?
    Den verkar bra men lite sorglig.

    SvaraRadera