tisdag 5 januari 2010

marknad Saphan hin

Lunch på Wine Connection tillsammans med grannar som snart ska åka hem till Sverige igen. När vi var där passade vi på att köpa lite choklad på den belgiska pralinboden som ligger bredvid. Efter en kort sväng tillbaka till lägenheten så åkte vi iväg på marknad.


Marknaden vid Saphan Hin pågår i några dagar. Det var skoj, men jag köpte inget (förutom orkidéen). Jag fick fotmassage, det var sådär. Sen kastade jag pil och det var jätte skoj.
I slutet av januari kommer marknaden till området vid Wat Chalong. Det är ett tempelområde i närheten av där vi bor.




Här ser ni stekta kryp. Ser det gott ut? Jag fattar inte att folk kan gilla sånt. Men jag har aldrig smakat. Det kanske är gott......?!


Vi köpte en orkidé. Det är den största orkidéen jag någonsin har sett i hela mitt liv. Dom på bilden kanske kostade 100baht/20kr men den vi köpte kostade 900baht/180kr (prutade från 1200), så stor var den. Imorgon ska jag lägga ut en bild på den så att ni får se hur stor den är.



2 kommentarer:

  1. Saphan Hin, var ligger det? Ännu ett ställe jag inte varit på. Tur att man kan få tips av sina grannar om allt som kan upplevas på Phuket.

    SvaraRadera
  2. I Phuket town men det är en marknad som flyttar runt. Dom har börjat ställa iordning för marknad på Wat Chalong området nu.

    SvaraRadera