onsdag 27 januari 2010

Sea gypsie middag

Igårkväll åkte vi longtailbåt ut till en flotte. Det var sjözigenare som hade en restaurang där ute. Det var min familj, Mats och Karin och några av våra grannarna på resorten.



Här ser ni en blåsfisk. Så här stora blir dom när dom är rädda och blåser upp sig.


Pappas mat, en jättestor fisk kokad med örter.


En sjökatt. Den här katten hoppade runt på båtarna. Har ser det ut som att den sitter och funderar på något viktigt.



Här är en annan katt. Den här katten hade ett klarblått öga och ett gul/grönt öga. Han hade bokat ett eget bord.





4 kommentarer:

  1. Tjenare mannen
    Häftigt me palmen så tror jag oxå att jag ska göra jö.
    Vart var den där flotten ni var på då?? Och åkte ni ut från Chalong ella? Och hur lång tid tog longtailresan?
    Å ja ä jö nyfiken på va du åt där ute oxå jö.. Jag hårdbantar jö nu så ja tänker på mat både natt å dag nu jö hehe...
    /Mr Singha

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vi åkte uppåt förbi Phuket town och sedan österut. Longtailbåten tog bara typ 5 minuter. Jag åt deep fried prawns. Gött. Mmmm... undrar om jag ska äta mussaman idag?
    /John

    SvaraRadera
  3. Hej å hå
    Ja du kan tro att ja ä sugen på en Mussamman gaj eller hur det nu stavas.
    Ska bli såå gött å få smaka på en sån snart igen jö.
    Du tar otroligt fina bilder... va använder du för kamera?
    /Mr Singha

    SvaraRadera
  4. Jag har en Fujifilm finepix F100.
    Men du behöver väl inte en ny kamera. Du har ju din fina mobil med 12 megapixel kamera.

    SvaraRadera