lördag 23 januari 2010

kata

Vi åkte till kata och åt lunch på Two Chefs. Det var gott men lite dyrt. Vi tog tre förrätter som var så här snyggt upplagda. Det vita är creme fraiche.


När vi gick omkring i Kata så såg mamma en skylt som det stod "SEMLA O KAFFE" på. Då sa mamma att DET ...... SKA JAG HA!


Här är caféets glada personal. Dom kunde säga semla och kaffe på svenska. Förutom godsaker som semla, chokladbollar och kanelbullar hade dom smörgås med köttbullar eller ägg och kaviar.


Mamma skulle så klart ha en semla. Förutom grädden så smakade den nästan som hemma.
Jag tog en chokladboll.

Hallelulja, svenskt godis!!!!!

Bredvid Caféet låg en svensk godis butik. Alla ni som längtar efter svenskt godis - åk till Kata. Så mycket gott svenskt godis! Dom hade nästan allt men inte djungelvrål godisar (det kunde man köpa på caféet) men faktiskt djungelvrål klubbor. Godiset kostar 88 baht/100 gram dvs ca 18 kronor/100 gram.






3 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    I den godisaffären var jag och handlade när vi var där,men jag missade fiket. !!!
    Får komma ihåg det till nästa gång.
    Jag gillar din blogg.
    Du skriver klokt och bra,och tar superfina bilder.
    Hälsa mamma och pappa.Kram från oss i D8

    SvaraRadera
  2. Tänk att man blir så sugen på svenskt ibland. Smågodis är bara såååå gott när man börjar äta och inte kan sluta förrän påsen är tom!

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Jag heter Per och jag har, tillsammans med min fru Marie, startat butiken Godis i Kata. Tack för den fina bilden (vi är väldans stolta över vår godiskiosk), och besöket. Vi har normalt djungelvrål i lösvikt, men de kanske var slut när du var där. Annars är det utan tvekan Lakrits/Hallon skallar som är storsäljaren! Hoppas vi ses snart igen.
    MVH
    Per

    SvaraRadera