fredag 17 december 2010

Hemma i Thailand

Hej!
Nu är vi i Thailand! Vi kom igår men jag kunde inte blogga då för att Internet var så segt att jag inte kunde lägga upp några bilder. Men nu gick det så jag får skynda mig innan det blir segt igen.

När vi hade gått ut ur taxin kom det en thailändare med en påse och i den låg det en vuxen kungskobra. Kobran var ca 2meter lång. Kobran är Thailands vanligaste orm.

Här är lite fakta om kungskobran från wikipedia: Kungskobran är världens största giftorm Den kan bli upp till 6 meter lång och 3 decimeter bred vid halsen. Eftersom de i allmänhet är smala väger de sällan mer än 9 kilo. Ormens gift är ett neurotoxin som, på grund av de stora mängder ormen kan producera, kan döda en fullvuxen elefant. Risken att dö vid ett bett är 75 procent.

10 kommentarer:

  1. Hej John!!! Hoppas att du har det bra :)
    Vad fint det är! :)
    Varför hade han en kobra i en påse? :P :/ Var det läskigt?
    Ha det bra från Henrietta

    SvaraRadera
  2. Ps. Var kobran död eller?
    Henrietta

    SvaraRadera
  3. Ja kobran var död, dom hade hittat den bakom vårat hus.

    SvaraRadera
  4. Uäääh, vad läskigt med ormar! Och liksom, sex meter... Men vad fint det ser ut! Hur varmt är det nu?

    /Linnea 7B1

    SvaraRadera
  5. Hej på Er!
    Skönt att ni har kommit fram väl.
    Jag ser att solen fortfarande gömmer sig bakom molnen. Bra, då hinner din mamma inte bli brun innan jag kommer. He he he...

    Kram!

    SvaraRadera
  6. skönt att resan gick bra!!!
    går du i skola i Thailand, eller?

    /Ida :p

    SvaraRadera
  7. Nice :D Stackars kobran :(
    /Felicia (Filly)

    SvaraRadera
  8. Hejsan John! Hur e det med er? Jag tycker det är fuskigt att ni får vara i Thailand och vi är hemma i kalla Sverige. Det har regnat och sedan frusit så det är alldeles blank is på alla vägar ( det går inte att gå till skolan utan att ramla ). Vi har det i alla fall bra: )
    Just det, jag undrar om jag skulle kunna få låna Veronica Mars av er eller vill ni jättegärna se den MED mig. Jag kan vänta annars.
    Nu får ni ha det varmt och skönt, men tänka på oss när ni ligger och solar. Hjärtliga hälsningar familjen Lundinner :))))
    Hej då! <<<<3

    SvaraRadera
  9. Alle: Det är bra med oss. Ni ska ju snart åka skidor så då är det ju inte så synd om er.
    Du får jätte gärna låna Veronica Mars. Vi lovar att sola lite åt er(när molnen försvinner):).

    Ida: Ja, jag ska gå i skolan här. Jag börjar den fjärde januari så jag får ju gå en vecka mer än er hemma. Men jag tror inte att jag kommer halka på isen när jag går till skolan.

    SvaraRadera
  10. Jag är glad att jag slapp se den! Britt från D14

    SvaraRadera