lördag 18 december 2010

Central festival

Hej!
Idag har jag varit på Central festival, ett stort köpcentrum här på Phuket. Vi köpte bara två filmer och en bok, så det var inget stort shoppande. Vi fixade i alla fall thailändska sim kort till mobilerna och såg på bio, nya Narnia filmen.


Vi åt på Sizzler´s , dom har jättebra kött där.
När man kommer och har beställt mat, får man gå till en stor salladsbuffé där man får ta hur mycket man vill. När man har ätit upp salladen får man ett jätte gott ostbröd. Efter det får man sin mat och den är super god! Som efterätt finns det ett bord med olika mousse sorter, tex choklad och jordgubb, man kan också ta olika frukter om man vill.
Min favoritmat, pepper pork, kostar ca 40 kr.

Tomten har kommit till Phuket och lämnat klappar här också.

7 kommentarer:

  1. Vilket språk såg ni Narniafilmen på?

    Den där restaurangen låter bra :) Gud vad gött :)
    //Henrietta

    SvaraRadera
  2. Förlåt att jag delade upp detta i två kommentarer, men jag kom på detta nu
    är det du som tar bilderna? Jag bara undrar :)

    //Henrietta

    SvaraRadera
  3. Det är mamma och jag som tar bilderna (mamma tar dom dåliga och jag tar dom bra:P((skoja bara))

    Jag såg filmen med Eng tal och Thai text. När man går på BIO här är det ett måste att ha karamell popcorn.
    //John

    SvaraRadera
  4. Okej, hahah :P :)

    Okidoki, förstod du allt då? Var den bra? :D
    Åh, karamellpopcorn, det har jag aldrig smakat (iaf inte vad jag minns!) är det gott? :D
    Ha det bra!
    //Henrietta

    SvaraRadera
  5. firar Thailändare jul som vi?
    hoppas du saknar världens bästa klass 7B1!!!
    //Ida

    SvaraRadera
  6. Nej, dom firar inte jul eftersom dom inte är kristna utan de flesta är buddhister eller muslimer.
    Klart jag saknar världens bästa klass!

    SvaraRadera
  7. Ja Henrietta, filmen var bra och man förstod allt.

    Karamellpopcorn är jättegott men jag har inte heller sett att det finns i Sverige.

    SvaraRadera