söndag 19 december 2010

blommor och marknad



Hej!
Idag har vi handlat blommor. Vi åkte dit med våra grannar Marianne och Göran som också skulle köpa blommor. Vi köpte 5 nya krukor med bland annat en stor palm och massa orkidéer. Vi valde ut växterna och sedan körde dom hem allt till oss.


Det här är en av krukorna.


På kvällen åkte vi till en marknad som har öppet bara på helgerna. På denna marknaden finns det mat, kläder, klockor, skor, smycken, leksaker, dvd-skivor, CD skivor och mycket mycket mer. Jag köpte lite kläder och vi åt lite olika saker som fiskkakor och friterad potatis på spett.

Det här åt jag inte....





3 kommentarer:

  1. Det var väl för väl att du undvek att äta de där äckliga sakerna på bordet. Vad var det egentligen för något, såt ut som något slags stora skalbaggar. Vi var på en marknad idag och där hade de bland annat mågot slags stora maggot, skalbaggar och syrsor allt friterad och upplagt i stora högar för försäljning. Dessutom fanns det något konstigt som jag inte vet vad det var, men jag lovar att det var inget för min mage.
    Vilken vacker blomsterkruka ni har satt på balkongen, din jättekaktus passar väl bra intill, en fin brytning mellan blommorna skirhet och kaktusens kraftfulla växtsätt.
    Många kramar till dig, mamma och pappa
    Mormor

    SvaraRadera
  2. Jag såg också dem! Men jag åt sötpotatis istället. D14

    SvaraRadera
  3. Mormor; Det fanns ett sånt insektsbord på vår marknad också. Inte heller det åt jag.

    D14; Vi åt också sötpotatis. Det är väl dom där små bollarna?

    //John

    SvaraRadera