torsdag 18 februari 2010

Muay Thai

Hej!
Jag pluggade lite innan Jason kom, men när han kom så badade vi och läste böcker mest.

Den här fina, färgglada ödlan såg vi utanför C huset. Tycker du att den är fin?

På kvällen åkte vi till Naiharn boxing club. Jason och jag testade på muay thai och det var skoj så vi ska dit igen. Tyvärr kan jag bara komma två gånger till, för nästa vecka åker jag till Bangkok. Nästa gång vi kommer till Thailand vill jag nog fortsätta.

Här så sparkar jag en boxnings säck.

Först på lektionen så hoppade vi hopprep i en kvart, jobbigt i värmen! Sedan lärde vi oss grunderna - hur vi skulle stå och sedan hur man skulle slå och sparka. Slog man fel fick man göra straff armhävningar. Effektivt sätt att snabbt lära sig att göra rätt.

Jobbigast var i alla fall att hoppa hopprep, för det var ju så varmt.

2 kommentarer:

  1. Ska ni åka hem till snön efter Bankok?
    Thaiboxning är säkert en bra träning bara du inte ska börja tävla.
    Här hemma hos oss har de sportlov nästa vecka,har du ochså det,hi hi
    Kram Fru Svensson

    SvaraRadera
  2. Vi ska till bangkok och sedan tillbaka till Phuket och vara hemma i 4 dar sen åker vi hem till sverige.
    Nej, jag vill inte tävla för jag forstår inte meningen men att slås.
    självklart!!!

    SvaraRadera