onsdag 10 februari 2010

fiske

Hej
Idag har pappa, Jason och jag varit på en fisketur tillsammans med några andra från vår resort. Silvia körde oss till Chalong pir, där båten skulle gå ifrån.Vi åkte med båten en bit och sedan slängde dom ut trollingspön, och så började vi trolla. Det blev lite vågigt efter ett tag och då blev Jason åksjuk. Det var inte så kul men det fanns små gula piller som hjälpte mot det. Sen så åt vi och efter maten så blev Jason piggare.



Vi fick totalt tre fiskar och en av dom drog jag upp, en tonfisk.

Vi lämnade in fiskarna till köket och bad att få dom grillade.
Sen blev det fest på nyfångad tonfisk och pommesfrites. Det var underbart gott!

3 kommentarer:

  1. Grattis till fångsten,bra jobbat.
    Tur du fick fisk så de andra slapp svälta.
    Kram från fru Svensson

    SvaraRadera
  2. Hej å hå storfiska`n
    Håll i hatten för nu har jag påbörjat min resa... så nu kommer jag snart jö.
    Ska bli kul å ses igen jö!
    /Mr Singha

    SvaraRadera
  3. Mmmmm visst är tonfisken som godast alldeles färsk. Grillade hemma (i Phuket) när sonen Oskar och Lennart fick upp tonfisk på en fisketur som denna. La på en bädd av grönsaker och droppade olivoljedressing på. Mums!

    SvaraRadera