torsdag 5 mars 2009

phuket immigration

För att vara en längre tid i Thailand måste man ha visum. När man har turistvisa utfärdat av ambassaden för 60 dagar kan man köpa till ytterligare 30 dagar på immigration. Det gjorde vi idag. Fast jag är under 14 år och behöver inte det. Mamma och pappa hade med sina pass. (Foto och kopia på pass och visa ordnade en dam bredvid immigrationkontoret). Sedan fyllde dom i ett papper och betalade 1900 baht var.
Vi hade fått tips att inte komma en måndag för då är det mycket folk. På måndagar finns det en svensk volontär där som kan hjälpa till med immigrationfrågor. Idag var det ingen kö alls.


jag blev lite konstig på kortet.....

Vi fick gå till tre olika gubbar som hjälpte oss. Den första sa inget, jag vet inte ens om han kunde prata, men det tror jag. Han gav mig tummen upp för mitt halsband i alla fall. Dom hade många stämplar, och använde dom ofta!

2 kommentarer:

  1. Hej igen John. Jag tittar in på din blogg ibland och det är så roligt att uppleva Phuket genom dina ögon. Dina klasskamrater måste tycka att du har spännande skoldagar. Jag har lust att ta en "sista minuten" biljett och få dyka ner i poolen. Men jag tror mig hört att ni har haft regn flera dagar, stämmer det? Hälsa familjen. Lena

    SvaraRadera
  2. ja det har regnat några dagar men det regnar ju inte hela tiden, bara lite på kvällen. Men det har åskat en hel del på kvällarna.

    SvaraRadera