torsdag 19 februari 2009

Bumrungrad Hospital

Mammas (Cathrines) inlägg;

Hej alla!

För er som inte redan hört det så har vi haft en rejäl magsjukesläng som fick extra fäste hos mig. För att skona känsliga läsare ska jag inte gå in på några detaljer. Vi befann oss dessutom just då på hotell i Bangkok vilket inte gjorde det hela trivsammare.
Jag var så pass tagen att vi fick uppsöka det STORA fancy sjukhuset som låg runt hörnet (var ändå tvungen att ta taxi, till chaufförens stora förundran). Vi släpade oss in i huvudbyggnaden där en man följde oss till nästa byggnad där vi satte oss i en lounge och fyllde i formulär. Därefter träffade jag sköterska/receptionist som tog anamnes, försäkringspapper (som scannades in i journalen), foto (som också direkt hamnade i journalen).
Sedan bar det av till 15e vån där sköterska mötte upp och tog blodtryck, puls, vikt och temp. Placerades sedan i en soffa under en filt (frossa, ni vet hur det känns...). Blev ganska snabbt uppropad av ny sköterska som följde mig in till doktorn.
Jag var nog inte det mest komplicerade fallet den dagen utan jag var snabbt ute vid apoteket. Mitt personliga nummer ropades upp och jag fick hämta de 5 medicinpåsarna som skulle hjälpa mig att överleva. Hela kalaset inkl medicin slutade på 2974 THB dvs 700 SEK.
När vi var tillbaka på hotellrummet insåg vi att det bara var 45 min sedan vi träffat första mannen i hotell huvudbyggnaden. Effektivt!!
Efter förkylning och magsjuka hoppas vi nu att resten av tiden här nere blir i hälsans tecken. Ingetdera var ju särskilt trevligt när det var +34 grader ute!

Skönt i allafall att vara tillbaka i Phuket och nu ska vi bara ta det lugnt och käka kokt ris.......

/Cathrine

3 kommentarer:

  1. Det var ju attans att du blev SÅ sjuk! Men sjukhuset lät ju HELT ok :)

    Krya på er därborta!

    Kram, m (Från ett attans kallt men fortfarande nästan snöfritt Stockholm.)

    SvaraRadera
  2. Hej Cattis
    Att du blev SÅ SJUK, det har du inte berättat tidigare, men det kanske var "Montesumas hämnd" som ni drabbats av, som tur är verkar ni har hämtat er nu. Att sjukhusen här i Thailand är helt OK, det vet vi också efter att ha varit tvungna att besöka ett av dem ifjol, dessutom måste man säga att de är effektiva, man blir omhändertagen omgående, ingen väntetid, det är annat än att sitta en hel söndag på akuten på Sahlgrenska.
    Stor kram till er alla
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Hej Cathrine
    Skönt att höra att du är bra igen. Jag låg ett dygn på Phuket Bangkok i november så jag vet vad du gått igenom...

    SvaraRadera