måndag 19 december 2011

Ute i Julhandeln













Hej!

Idag har vi inte varit hemma på hela dagen utan vi har varit iväg och julhandlat. Vi startade på Big C och kollade på elektronik och sedan åkte vi vidare till Central festival som är ett stort shoppingcenter.
Där började vi med att äta på Sizzlers som har jättefint kött. Min favorit där är pepper pork loin, så den blev det för mig idag.

Efter maten så var jag tvungen att köpa nya jeans, det var hemskt jobbigt. Jag är ingen shopaholic direkt. Jag kommenterade vad jag tyckte om jeansen som mamma visade så att en tjej bredvid började skratta. Jag insåg då att hon också var svensk. Kul att andra gläds av ens plågor.

Två inhandlade par byxor senare hade jag gjort mig förtjänt av glass så vi gick till Swensens. Dom har bästa glassen fast idag var det glass brist (kanske smält bort) - bara 4 sorters glass att välja på.

Innan vi åkte hem igen så gick vi på bio, kostar 120 baht dvs ca 25-30 kr. Jag såg Mission Impossible 4 och den var OK men inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar