torsdag 19 augusti 2010

kolmården

Vilken stor nallebjörn.

Tänk att möte den ute i skogen.

Girafferna kunde gå omkring och bara ställa sig mitt på vägen, och det gjorde dom.

Ett lodjur som slappar.

Första dagen regnade det på eftermiddagen och det gillade noshörningarna!
Dom sprang runt och halkade i leran.

En falk som kan komma upp i en hastighet på runt 250km/h.

En get som posar på taket.

En slö tiger.

Lejon grupp.

Gibbon som hänger med polarna.

Spejande surikat.

Ännu en giraff på väg.
Nä just det, vi har inte varit på safari i Afrika utan valt budget varianten - Kolmårdens djurpark i Östergötland. Mamma och jag åkte dit med A och hennes mamma och sov över på ett mysigt Bed & Breakfast. Första dagen hann vi med delfinshow, rovfågelsuppvisning och ungefär halva djurparken. På morgonen dag två tog vi ett morgondopp i havet och hade sedan en solig fin dag på djurparken innan vi åkte hem till Göteborg igen.

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag höll på att pinka ner mig så mycket som jag skrattade över geten som står på taket :-P Fattade inte att den var riktig först :-O

    SvaraRadera